Thursday 18 August 2011

Tarawikh

Gua solat tarawikh di surau belakang rumah gua. Nak berjalan pergi surau pun kadang - kadang berpeluh ketiak mau sampai. Kalau malam macam kat kutub utara tak pe lah jugak. Sesudah mandi , gua capai deodorant cap Nvidia Nivea , taruk bedak Dashing sikit macam Remiii Isehak dalam iklan telebisyen tuuu. Bahagian dada dan sixpad gua jadi sasaran bedak. Lepas lengkap berpakaian , gua sarung selipar jepun hijau kehitaman lumut berjalan dengan penuh zikir di mulut.

Sesudah sampai , solat isyak duluuuu. Tok Imam bagi salam. Solat tarawikh pulak. Tok Imam angkat takbir. Gua pun angkat takbir. Baca al-fatihah kemudian surah pendek. Gua dalam hati memang terima kasih kat Tok Imam baca surah pendek2.

Lagi khusyuk gua sembahyang. Tapii ...


Sokseksokseksoksek . . bla bla bla bla !!!

budak - budak sunquick buat bising kat belakang. Ini mengganggu. Sangat teramat mengganggu. Kadang - kadang sampai gua boleh dengar mereka - mereka bercerekarama. Ada lagi gandaan. Sebelah kanan kiri surau dah macam battlefield.

BooooooooMMmmm !! KaaPooowwww !!!

Kekhusyukan mula menjauhi gua . . .

7 Pengkomenian:

{[[ D.a.r.E ]]} said...

sabor jelah . hahaha !

ArFif ImanN said...

baek mereka - mereka itu pergi makan colek .

Cart Kartika said...

budak budak sunquick ! wow.. ahakz!

ArFif ImanN said...

mereka itu kanak - kanak tidak minum ribena . :D

CokelatSedap said...

sure je dorang xminum ribena...huhuhu

ArFif ImanN said...

muke mereka itu pun dah macam sunquick . . :D

KaSiH ILLAHI said...

hihi..kelakar la arfif ni..

selamat berblogging..as salam...