Saturday, 8 October 2011

Kelas lah Sangat

Satu hari di mana suasana dalam kelas , pabila bunyi aircon  lagi kuat daripada suara lecturer , minda dah ke laut. Laut mana ? Lautan khayalan. Jari pun mula lah nak putar pen , kaki pun mula lah hentak² lantai , anak mata pun mula lah kena tutup dengan kelopak mata tapi lubang hidung sentiasa terbuka luas menghirup oksigen - oksigen kurniaan Allah s.w.t. Haihhh.

Lecturer gua hari ni ada sentuh pasal Bahasa. 2013 nanti kena ajar dalam bahasa melayu la ape la bla bla bla. Ya . Bahasa jiwa bangsa. Bahasa jugak lah yang kita gunakan untuk berkomunikasi bagi yang sempurna panca inderanya. Lain kes bagi orang yang tidak berkeupayaan. Pabila sesi pengajaran kelas berlaku macam ni :

"Bahasa Melayu dahulu merupakan bahasa lingua fran . . ?"  Tanya lecturer gua.

"caaaaaaaaaaaaaaaaa"  Budak - budak kelas gua sambung jawab. Kuat pulak tu.

"Kalau kita lihat sekarang , Bahasa Inggeris mula menjadi bahasa pengan . . . . "

"tarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr"  Punya panjang diorang ni jawab. Kalah budak darjah 4.

bla bla bla , pot pet pot pet , bla bla bla . .

"Kesimpulannya , kita dapat lihat di sini bahasa sememangnya merentas . . . "

"DESAAAAAAAAAA"

Cilakak. Pecah perut. Berair mata. Segala perasaan ketawa membuak-buak.

P/S : Gua rasa budak yang jawab tu memang selalu menang acara kejar mengejar dengan cikgu zaman sekolah berhingus dahulu kala .

6 Pengkomenian:

Muslimin Ibnu Hassan said...

mu mmg budak paling jeng di sekolah dulu.. Skrg ni penyangak kimia jatuh kepada, Sape murid2? AAAAAAAAAAA... FFFFFFIIIIIIFFFFFFFFFF.... hahahahaha.. terbaik bro..

KaSiH ILLAHI said...

hihi..kelakar la..anta cikgu ni g hunry gurney ok gak..hehe..nice sharing..

ArFif ImanN said...

@Muslimin Ibnu Hassan

menatey amarrr . . haha

ArFif ImanN said...

@KaSiH ILLAHI

aa . . kenapa anta enry gurney pulak ek . . ? haha . . xpaham la plak . .

KaSiH ILLAHI said...

cikgu2 cm arfif ni mmg layak anta kt sne..ckgu kepala jeng..hihi..jarang jumpa ckgu kimia cmni..bgus2..Insya'Allah murid2 hepi bljar kimia in BM..hik3.. (xfhm,buat2 fhm jela..ishk...)

Cahaya Muktamad Dengan Allah said...

ha...hahahaha..ha!ha!

*kekurangan vocab.