Thursday 27 October 2011

Bola lah Sangat

Malam tadi macam pesta. Dalam pesebuk dan juga tuwiter meriah. Status dan komen tak putus - putus timbul. Waihh. Macam sambut menantu nampaknye. Dammnn. Memang. Gua akui bukan senang nak tgk Manyur United ni kena belasah. Tempat sendiri pulak tu. Ibarat bagi pembenci - pembenci pasukan Manyur United seperti mereka - mereka dapat apa ? Dapat belakon dalam filem razak mohaideen. Tapi macam tu lah. Kadang - kadang gua pikir , cakap dalam hati ;

"Manyur asyik menang je ni. Bosan seyh. Bila nak kalah nii ? "

At last , Manyur kalah macam lauk sayur kailan ikan masin. 1 gol berbalas 6. 1 - 6 !!

Dan kesempatan ni jugaklah member gua sejak dari matrix tepon di kala wisel penamat. Selama ni tak pernah - pernah tepon gua tapi arini dengan semangat , kelantangan suaranya bergelak ketawa dan bersuka ria di kala kekalahan Manyur United.

"Terettetttetetttt" Panggilan masuk.

Gua disapa dengan satu sorakan ketawa.

"Hahahahahaha dan Hahahahahaha" Cilakak. Ada 'dan' disitu.

"Lauk weih lauk. Lauk !! " Sambungnya lagi.

Gua senyum je. Rilek - rilek.

"Alhamdulillah Zack . Alhamdulillah. " Jawab gua.

"Aik ? Hang duk bersyukur Manyur kalah ka ? "

"Alhamdulillah. Ingat jugak hang kat aku bila Manyur kalah. Jimat kredit aku daripada nak tepon tanya khabar hang. Alang - alang menyeluk pekasam biarlah sampai ke ketiak Zack. Sihat ka ?"

Panggilan tadi terus dimatikan.

Oke. Kadang - kadang cara/alasan ni boleh jugak digunakan untuk berhubung semula dengan kawan lama.

Berguna bukan ?

.

4 Pengkomenian:

Muddy Mazlan said...

kita kena rase dok bawah in order nak hargai rase dok atas beb. #GGMU :)

Muslimin Ibnu Hassan said...

kalah oh kalah.. man u men di liga dun la lau nk menang besar. Hahahaha.. padan muka..

ArFif ImanN said...

@Muddy Mazlan

kadang2 bila duk top je . . bila lagi nak merasa duk bawah kan . . hahaha . . #GGMU !

@Muslimin Ibnu Hassan

bukan liga dun . . piala presiden la kelas skit . . haha

Diari Seorang Pujangga said...

OOOOOOOOOOOOOO......saya suka MU malam tu..tapi best tgk mutu main bola diaorg..Malaysia???????????????????????/.......100 tahun lagi blh kot..ahhahah