Friday 26 August 2011

Jalan dan Raya

Hah ! Asal bukak radio , lagu raya yang gua dengar. Masuk je kedai pakcik Jakol, Kamder dan Saleeng Aziz, lagu raya jugak jadi santapan telinga. Hakikatnya gua jelak dengar lagu raya. Sebab apa ? Tahun ni gua puasa penuh 30 hari di rumah . Feeling lain. Tak merasa macam di perantauan macam mereka - mereka yang posing maut dalam newspaper Hairan Metrol dan Berita Hairan. Rasa menyesal pulak dulu zaman kecik berhingus tak mengaji pandai2. Apapun gua bersyukur ke hadrat illahi dapat berpuasa di rumah. Wallet pun maintain tebal.

Dah nak dekat raya ni jugak lah kereta banyak atas jalan raya. Kereta - kereta yang ber-platkan 'W' , 'A' , 'J' , 'P' dan 'B' mula memenuhi jalan - jalan raya walaupun beberapa ribu ratus jam minit saat nak raya.

Jalan sana jam. Jalan sini jam. Jalan situ jam. Jalan sinu jam.

Orang selalu kata sediakan roti dan jem dalam kereta jika jalan jam.

Pekejadahnya ? Gua puasa !

5 Pengkomenian:

Muddy Mazlan said...

ko jangan nak buat2 pose sangatlah apip! haha

Cart Kartika said...

weh, jlez la tgk membe2 lam paper..uwuu!!

Cart Kartika said...

eh,,buang2 la word verification ni..nyemak tol..^^

ArFif ImanN said...

madi : gua puasa oke . . penuh 30 hari . . kau ? haha

ArFif ImanN said...

kartika : memg jelez . . sume stadi pakai sweater je . . dah buang . . :)